Živé přenosy se obohatily o slova online a hybrid

Když se zamyslíte nad tím, jak dnes publikum konzumuje obsah, určitě si všimnete, že určité prvky, které byly vynuceny pandemickými opatřeními, v nich i nadále zůstaly. Řeč je o streamování vašeho eventu živě a online. Online živé přenosy však podnikatelům přinesly rovnou dva formáty, jak mohou svůj event vysílat a monetizovat. Konkrétně jde o online event a hybridní event. Jaké zásadní rozdíly mezi nimi jsou?

Online event vysílaný živě

Live stream online eventu vysílá váš obsah – konferenci, diskusi, prezentaci, webinář či koncert – v reálném čase na digitálních platformách. Vaši diváci vás mohou začít sledovat kdykoli, avšak jen v aktuálním čase distanční formou.

U tohoto formátu se doporučuje živý přenos sestříhat a nahrát ho do archivu. Sestříhané části potom mohou sloužit k propagaci. Případně pokud ho diváci nestihli, mohou si ho prohlédnout jindy na obsahových platformách (Youtube, Vimeo) nebo (pokud bylo zpoplatněno) jim ho můžete poslat na cloudové uložiště zabezpečené heslem.

Živé přenosy online eventů zaznamenaly během pandemie explozivní růst na celém světě. Oblíbené se staly zejména u Generace Z (1996–2009) a Generace Y (1980–1995), které nad obrazovkami tráví nejvíce času. I proto „Děti tisíciletí“ tvoří až 63 % diváků live-streamů. Živé vysílání videa roste mnohem rychleji než jakýkoli jiný formát sociálních médií. Někteří marketéři o tomto trendu hovoří také jako o „ekonomice živého vysílání“ vzhledem k rostoucímu počtu zpeněžených přímých přenosů.

Šílenství z živého vysílání výrazně ovlivnilo online prostředí. Nedávný průzkum společnosti Eventbrite ukazuje, že více než 50 % lidí, kteří sledují živá videa eventů, tak jednají, když jsou k tomu vyzváni. Vzpomeňte si na notifikace na sociálních sítích, když profil, který sledujete, začne vysílat živě. Kromě toho, že živé přenosy u lidí budí zájem sledování konferencí či webinářů, zvyšují také konverze. Proto je tento formát stále oblíbenější v různých oblastech života – od podnikání, přes politiku, žurnalistiku až po umění.

Přicházejí tedy časy, kdy živé vysílání online eventů bude součástí “nového normálu” po pandemii. Když se firemní eventy či novinářské diskuse vrátí zpět do prezenční podoby, živé vysílání je může doplnit prolomením hranic a umožněním moderátorovi dostat se k většímu množství diváků. A to bez omezení časem, prostory a náklady – live stream naopak nese příležitost příjmy ještě navýšit. V případě prezenční účasti publika však už mluvíme o hybridním eventu.

Hybridní event osloví diváky v sále i diváky doma  

Při hybridní akci máte tu výhodu, že provozujete živou událost s fyzicky přítomnými diváky a zároveň ji vysíláte online. Živé přenosy probíhajících akcí umožní snadné sdílení zážitků z akce s lidmi, kteří se jí nemohli osobně zúčastnit. Kromě diváků však mohou organizátoři akce tento formát využít i tak, že pozvou řečníky nebo moderátory, aby se zúčastnili vysílání online. Takovou formou se ho mohou zúčastnit bez časového omezení nebo cestovních výdajů.

Hybridní formát vytváří osobnější a autentičtější spojení mezi řečníkem a publikem. Klienti, kteří se rozhodnou zahrnout do svého eventu živé vysílání videa, zaznamenali drastický nárůst online návštěvnosti, angažovanosti a interakci prezenčního publika.

Se správnými inovacemi a týmem však umíte do diskuse zapojit i online publikum. K dispozici je hned několik softwarových aplikací pro virtuální události, které umožní i vašemu online publiku interagovat s řečníkem během eventu. Nejčastěji se setkáváme s aplikací Slido, ve které můžete klást diskutujícím vlastní otázky. Otázky se zároveň pro ušetření času umí seřadit podle důležitosti a relevance interagováním digitální komunity, která otázky lajkuje.

Úspěch vaší hybridní akce závisí na přípravě. Proto se musíte ujistit, že fyzicky a také online přítomní účastníci jsou zapojeni stejně. Hybridní akcí ve své podstatě přinášíte dva zážitky v jedné události. Abyste ale dosáhli úspěchu obou z nich, potřebujete mít kvalitní streamovací tým a moderátora, kteří se budou věnovat výlučně vašim virtuálním divákům. Proto se doporučuje svěřit svůj event profesionálům.
Pokud hledáte zkušeného poskytovatele live streamu s kvalitním týmem, neváhejte nás kontaktovat. U nás v Riverstream se postaráme o celkové pořádání vašeho online nebo hybridního eventu. Od technických a marketingových požadavků na akci, živý přenos, prostory, až po natáčení a postprodukci. 

Může vás zajímat

Sdílet na Facebooku
Sdílet na LinkedIn

Související reference

No data was found

Zajímáte se o

?

Chcete-li vědět více, stačí nás kontaktovat se zájmem
o bezplatnou a nezávaznou konzultaci.