Live streaming bude určitě dominovat 

Dva roky různých opatření a omezení přímo souvisejících se šířením covidové pandemie se projevilo ve všech aktivitách našeho každodenního života. I ve fungování jakéhokoli malého nebo většího podnikatele. Období let 2020 až 2021 mnohé jednoznačně naučilo také to, že živé video se stává potřebným a silným marketingovým nástrojem. Živé vysílání prokázalo svou stálost a opodstatnění. Je populárnějším a ziskovějším nástrojem víc než kdy předtím. Streamování se v tomto náročném období v globálním pohledu zvýšilo dokonce o 21 %. Jaké jsou tedy trendy live streamingu na tento rok 2022?

Trendy live streamingu na rok 2022 

Pokud ještě nejste úplně přesvědčeni, že živé vysílání bude v tomto roce dominovat, zkuste se podívat na následující statistické údaje. Projevují se některé evidentní trendy, kterých by si podnikatelé, streameři, specializované video studia a hlavně marketingové oddělení měli všímat a vzít je do úvahy. Toto jsou některé z nich, vycházející z početných analýz lidského chování:

  • 44 % diváků živého video vysílání uvádí, že v důsledku živého vysílání méně často sledují různé televizní kanály,
  • 80 % spotřebitelů by se raději podívalo na živé video od výrobce produktu nebo známé firemní značky, než by četlo písemné informace o jejich produktech,
  • 15 % lidí ve věku 18 až 34 let sleduje videa vysílané naživo několikrát denně,
  • 36 % podnikových streamerů tvrdí, že jejich příjmy se zvýšily poté, co začali své firemní akce vysílat živě,
  • možnost kombinovat nakupování a živé vysílání na platformách jako Instagram, Facebook a Twitter bude v roce 2022 předzvěstí nové éry in-stream nakupování,
  • live streaming dokáže udržet pozornost uživatelů 10 až 20krát déle než textové informace,
  • 63 % lidí ve věku 18–34 let pravidelně sleduje obsah online produkce naživo a opakovaně se k ní v průběhu dne vrací,
  • přibližně 34 % lidí mladších než 25 let projevuje aktivní zájem o live streaming na sociálních platformách,
  • mladší generace tráví více času streamováním, zatímco starší lidé sledují víc televizní vysílání a ještě na závěr jeden trend,
  • Facebook a Instagram plánují rozšířit své zabudované nákupní možnosti pro živé nakupování, čímž chtějí svým uživatelům ještě více ulehčit nákupy v rámci jejich platformy.

Live streaming v rozlišení 4K 

Kreativní týmy, špičková video studia, podnikatelé a jejich marketingová oddělení. Ti všichni by měli hlouběji poznat aktuální stav, možnosti a trendy živého vysílání v roce 2022. Nakupování naživo, vyšší rychlost internetu, kratší videa a streamování v rozlišení 4K. I to jsou trendy, kterých by si měli streameři neustále všímat a studovat jejich možnosti. Prodej produktů prostřednictvím sociálních sítí bude prudce narůstat. Sociální obchod a prodej produktů přímo prostřednictvím sociálních sítí je obrovský trh, který má v současnosti jen v USA hodnotu 51,2 miliardy dolarů. 

Nároky na kvalitu narůstají

Živé vysílání se v posledních letech rozšířilo a standardy kvality se zvýšily. Rok 2022 nebude výjimkou. Úspěšní streameři se budou muset snažit, pokud se chtějí prosadit na tomto trhu a v rostoucí konkurenci. Více než polovina diváků opustí streamy nízké kvality do 90 sekund. Když lidé nesledují živé video, nezobrazují se jim reklamy ani se nedostanou do kontaktu s jinými možnostmi live streamingu. Pokud chcete, aby vaše streamy vypadaly v roce 2022 profesionálně, potřebujete svůj vlastní intuitivní nástroj na streamování. Takový, který vám ulehčí výrobu profesionálních streamů při každém vysílání naživo.

Může vás zajímat

Sdílet na Facebooku
Sdílet na LinkedIn

Související reference

No data was found

Zajímáte se o

?

Chcete-li vědět více, stačí nás kontaktovat se zájmem
o bezplatnou a nezávaznou konzultaci.