Dva roky různých opatření a omezení přímo souvisejících se šířením covidové pandemie se projevilo ve všech aktivitách našeho každodenního života. I ve fungování jakéhokoli malého nebo většího podnikatele. Období let 2020 až 2021 mnohé jednoznačně naučilo také to, že živé video se stává potřebným a silným marketingovým nástrojem. Živé vysílání prokázalo svou stálost a opodstatnění. Je populárnějším a ziskovějším nástrojem víc než kdy předtím. Streamování se v tomto náročném období v globálním pohledu zvýšilo dokonce o 21 %. Jaké jsou tedy trendy live streamingu na tento rok 2022?
Trendy live streamingu na rok 2022
Pokud ještě nejste úplně přesvědčeni, že živé vysílání bude v tomto roce dominovat, zkuste se podívat na následující statistické údaje. Projevují se některé evidentní trendy, kterých by si podnikatelé, streameři, specializované video studia a hlavně marketingové oddělení měli všímat a vzít je do úvahy. Toto jsou některé z nich, vycházející z početných analýz lidského chování:
- 44 % diváků živého video vysílání uvádí, že v důsledku živého vysílání méně často sledují různé televizní kanály,
- 80 % spotřebitelů by se raději podívalo na živé video od výrobce produktu nebo známé firemní značky, než by četlo písemné informace o jejich produktech,
- 15 % lidí ve věku 18 až 34 let sleduje videa vysílané naživo několikrát denně,
- 36 % podnikových streamerů tvrdí, že jejich příjmy se zvýšily poté, co začali své firemní akce vysílat živě,
- možnost kombinovat nakupování a živé vysílání na platformách jako Instagram, Facebook a Twitter bude v roce 2022 předzvěstí nové éry in-stream nakupování,
- live streaming dokáže udržet pozornost uživatelů 10 až 20krát déle než textové informace,
- 63 % lidí ve věku 18–34 let pravidelně sleduje obsah online produkce naživo a opakovaně se k ní v průběhu dne vrací,
- přibližně 34 % lidí mladších než 25 let projevuje aktivní zájem o live streaming na sociálních platformách,
- mladší generace tráví více času streamováním, zatímco starší lidé sledují víc televizní vysílání a ještě na závěr jeden trend,
- Facebook a Instagram plánují rozšířit své zabudované nákupní možnosti pro živé nakupování, čímž chtějí svým uživatelům ještě více ulehčit nákupy v rámci jejich platformy.
Live streaming v rozlišení 4K
Kreativní týmy, špičková video studia, podnikatelé a jejich marketingová oddělení. Ti všichni by měli hlouběji poznat aktuální stav, možnosti a trendy živého vysílání v roce 2022. Nakupování naživo, vyšší rychlost internetu, kratší videa a streamování v rozlišení 4K. I to jsou trendy, kterých by si měli streameři neustále všímat a studovat jejich možnosti. Prodej produktů prostřednictvím sociálních sítí bude prudce narůstat. Sociální obchod a prodej produktů přímo prostřednictvím sociálních sítí je obrovský trh, který má v současnosti jen v USA hodnotu 51,2 miliardy dolarů.
Nároky na kvalitu narůstají
Živé vysílání se v posledních letech rozšířilo a standardy kvality se zvýšily. Rok 2022 nebude výjimkou. Úspěšní streameři se budou muset snažit, pokud se chtějí prosadit na tomto trhu a v rostoucí konkurenci. Více než polovina diváků opustí streamy nízké kvality do 90 sekund. Když lidé nesledují živé video, nezobrazují se jim reklamy ani se nedostanou do kontaktu s jinými možnostmi live streamingu. Pokud chcete, aby vaše streamy vypadaly v roce 2022 profesionálně, potřebujete svůj vlastní intuitivní nástroj na streamování. Takový, který vám ulehčí výrobu profesionálních streamů při každém vysílání naživo.